اقدام پژوهی مشاور مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم استرس و اضطراب دانش آموز تک والد شکوه را برطرف نموده و سلامت روان را به او بازگردانم ؟

اقدام پژوهی مشاور مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم استرس و اضطراب دانش آموز تک والد شکوه را برطرف نموده و سلامت روان را به او بازگردانم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

اقدام پژوهی مشاور مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم استرس و اضطراب دانش آموز تک والد شکوه را برطرف نموده و سلامت روان را به او بازگردانم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد

نشانه های اضطراب

اضطراب می تواند بعضی از نشانه های زیر را به وجود آورد و نوع علا یم آن در افراد متفاوت است. (گرفتگی یا استرس، احساس درد، تپش قلب، تعرق بدن، مشکلا ت خواب و…)

▪ نشانه های روحی و روانی: (بی حوصلگی، خلق ناپایدار، بی قراری و…)

▪ نشانه های رفتاری: (پرخاشگری، بازی با موی سر یا کندن پوست سر، نداشتن تمرکز و…)

▪ نشانه های فکری: (گیجی یا شلوغی ذهن، بهانه جویی، اشتباهات مکرر و…)

  • نظریه های روانشناختی

▪ نظریه های روانکاوی:

تکامل تدریجی نظریه های زیگموند فروید را در مورد استرس از مقاله وسواس ها وفوبی ها می توان این گونه دریافت که فروید استرس را هشداری برای ایگو معرفی می کند که از فشار سائق نامقبول برای تظاهر آگاهانه و تخلیه خبر می دهد. اگر سطح استرس بالا تر از آنچه به عنوان هشدار لا زم است برود، ممکن است با شدت حمله هراس خودنمایی کند.

▪ نظریه های رفتاری:

با یادگیری استرس بعضی از موثرترین درمان های اختلا لا ت استرسی را به وجود آورده است. طبق نظریه های رفتاری، استرس یک واکنش شرطی در مقابل محیطی خاص است و درمان معمولا با نوعی حساسیت زدایی از طریق رویارویی مکرر با محرک استرس انگیز، همراه با روش های روان درمانی شناختی به عمل میآید.

▪ نظریه وجودی:

نظریه های وجودی استرس مدل هایی برای اختلا ل استرس منتشر به وجود آورده است که در آنها محرک قابل شناسایی خاصی برای احساس استرس مزمن وجود ندارد و شخص از پوچی عمیق در زندگی خود آگاه می گردد که ممکن است حتی از پذیرش مرگ غیرقابل اجتناب خود نیز برای او دردناکتر باشد. آنچه از مطالعات برمی آید سنین نوجوانی و جوانی از نظر انواع اختلا لا ت استرسی و در یک شیوع قرار دارند.

تعریف و تبیین واژه های کلیدی:

تعاریف «استرس»

بر اساس موضع گیری های گوناگون متخصصان، تعریف های گوناگونی برای «استرس» ارائه شده است. برای اجتناب از هرگونه سوء تفاهم، مهم ترین آن ها ذکر می شوند:

الف. «استرس» عموما یک انتظار به ستوه آورنده است و ممکن است در تنشی گسترده و موحش و اغلب بی نام، اتفاق افتد. این حالت، که به شکل احساس و تجربه کنونی، مانند هر اغتشاش هیجانی در دو سطح همبسته روانی و بدنی در فرد پدید می آید، ممکن است به یک تهدید عینی «استرس آور» (تهدید مستقیم یا غیرمستقیم مرگ، حادثه شوم شخصی یا مجازات) نیز وابسته باشد. (لافون Lafon، ۱۹۷۳)(۴)

ب. «استرس» عبارت است از: واکنش فرد در مقابل یک موقعیت ضربه آمیز؛ یعنی موقعیتی که تحت تأثیر بالا گرفتن تحریکات، اعم از بیرونی یا درونی، واقع شده و فرد در مهار کردن آن ها ناتوان است. (چاپلین، Chaplin، ۱۹۷۵)(۵)

ج. ناراحتی در عین حال روانی و بدنی که بر اثر ترسی مبهم و احساس ناایمنی و تیره روزی قریب الوقوع در فرد آدمی به وجود می آید. (پیه رون Pireron، ۱۹۸۵)(۶)

د. استرس به منزله حالت هیجانی توأم با هشیاری مستقیم نسبت به بی معنایی، نقص و نابسامانی جهانی است که در آن زندگی می کنیم. (ربر Reber، ۱۹۸۵)(۷)

ه . اضطراب پیشاپیش نسبت به خطرها یا بدبختی های آینده، همراه با احساس بی لذتی(۸) یا نشانه های بدنی تنش، که البته منبع خطر پیش بینی شده می تواند درونی یا بیرونی باشد. (DSMIV,1994)(9)

و. ترسی که در اثر به خطر افتادن یکی از ارزش های اصولی زندگی شخص ایجاد می شود. (رولومی Rolomy)(10)

در یک جمع بندی کلی از چند تعریفی که ذکر شد، می توان «استرس» را به عنوان احساس رنج آوری که با یک موقعیت ضربه آمیز کنونی یا با انتظار خطری که به شیئی غیرمعین وابسته است، تعریف کرد. به عبارت دیگر، استرس مستلزم مفهوم ناایمنی یا تهدیدی است که فرد منبع آن را به وضوح درک نمی کند.

استرس امتحان:

استرس امتحان، حالت هیجانی ناخوشایندی است که قبل از آغاز امتحانات اغلب  در وجود خود حس می کنند، این استرس نیز می تواند همچون سایر استرس های گوناگون همراه با سردرد، سرگیجه، دل درد، حالت تهوع، تپش قلب و تنگی نفس می باشد.  در مواردی نیز استرس امتحان می تواند به مشکل اساسی و جدّی برای هنر جویان تبدیل شود و هنگام شروع امتحانات آنها را شدیداً عصبی و ناتوان کند تا حدّی که هیچ تمرکز و توجهی به افکار و اندیشه هایشان نداشته باشند.

سلامت روانی:

گروهی از والدین و هنر آموزان چنان نگران موفقیت هنر جویان در طول سال تحصیلی اند که ناخوداگاه استرس را در بین خانواده و محیط مدرسه رواج می دهند و موجب کاهش سلامت روانی خود و هنر جویان می شوند. توضیح این نکته لازم است که اندکی هشدار دادن و ایجاد انگیزه در وجود هنر جویان، موجب برنامه ریزی منظّم، افزایش حس مسئولیت پذیری، کار و تلاش آنها می شود، ولی باید توجّه داشت اگر این مقدار بیشتر از حدّ معمول باشد، مشکلات گوناگونی از جمله: افت تحصیلی و کاهش یادگیری و عدم علاقه هنر جویان را به دنبال خواهد داشت.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد  اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد اقدام پژوهی مشاور مدرسه  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد اقدام پژوهی مشاور مدرسه 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تک والد اقدام پژوهی مشاور مدرسه

منابع و مآخذ:

۱- وراپیفر، اصول کنترل استرس، ترجمه دکتر آرین ابوک، انتشارات نسل نواندیش تهران چاپ دوم سال ۱۳۸  گرد آورنده زهرا عبدی آموزش وپرورش تهرا ن منطقه ۱۲

۲ــ خدایاری فرد محمد، مسائل نوجوانان و جوانان، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، تهران چاپ اول سال ۱۳۷۱

۳ــ ساده ئی علی، ۴۰ تجربهٔ تربیتی، انتشارات شلاک تهران چاپ اول سال ۱۳۹۰

۴ــ قمی فر محمد، روشهای هدایت رفتاری نوجوانان و جوانان انتشارات محیا تهران چاپ اول سال ۱۳۸۳

۵ــ کریس ال کلانیک، مقابله با مشکلات زندگی، ترجمه عزیزه افخم ابراهیمی ــ انتشارات علوم پزشکی ایران تهران نوبت اول سال ۱۳۸۲

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 60 = 69