دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس هنر علاقه مند کنم ؟

 دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس هنر علاقه مند کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزانم را به درس هنر علاقه مند کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر

ارائه راه حل موقت

هدف من از انجام این فعالیت ها بهبود خلاقیت در دانش آموزان است.یکی از فعالیت های هنری برای پرورش خلاقیت ساخت کار دستی با مواد دور ریختنی است.از دانش آموزان می خواهم تا  وسایل دور ریختنی مثل انواع بطری (نوشابه،شیر،شربت و …)،جعبه(کارتنی،پلاستیکی) ،میله های خودکار دور ریخته شده و همچنین ،چسب ،قیچی،کاغذ رنگی با خود به کلاس بیاورند باید برای دانش آموزان تبیین شود که مواد دور ریختنی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

۱٫به شکل اولیه قابل استفاده نباشند.

  1. پول برای خرید آن وسیله ندهند.
  2. این مواد ممکن است آلوده باشند در صورت امکان وسایل دور ریخته شده تمیز تری انتخاب شود یا شسته شوند.

به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان با کمک مدیر و سایر همکاران نمایشگاهی بر پا کرده و در پایان آثار بچه ها در آن به معرض نمایش در می آید. و از آثار برتر تجلیل به عمل می آید. این مورد قبل از اجرای راه حل به دانش آموزان گفته می شود. بعد از آن که دانش آموزان مواد دور ریختنی را با خود به کلاس آوردند از تکنیک اسکمپر استفاده می شود.همان طور که در قسمت یافته های علمی بیان شد تکنیک اسکمپر دارای مراحل ۷ گانه ای است که در عین حال که یک یک این مراحل را به دانش آموزان آموزش می دهم هم زمان اجرا می کنم.

اجرای طرح جدید ونظارت بر آن

دانش آموزان مواد دور ریختنی با ویژگی هایی که از قبل برایشان ارائه شده بود را به کلاس آوردند. در طی چند هفته در کلاس های هنر مراحل تکنیک اسکمپر به شکل زیر به اجرا در آمد.

مراح هفتگانه تکنیک اسکمپر حرف S بر گرفته از كلمه Substitution به معنی جانشین سازی است حرف C بر گرفته از كلمه Combine به معنی تركیب كردن است حرف A بر گرفته از كلمه Adapt به معنی رفاه ، سازگاری و تعدیل كردن است حرف M بر گرفته از كلمه Maginfy به معنی بزرگ سازی است حرف P بر گرفته از كلمه Put to other uses به معنی استفاده در سایر موارد است  حرف E بر گرفته از كلمه Ellimination به معنی حذف كردن است حرف R بر گرفته از كلمه Reverse به معنی معكوس سازی است  (رضازاده تلوكلائی-۱۳۸۹)

جانشین سازی : از دانش آموزان می خواهم مواد و وسایلی را که با خود به کلاس آورده اند برداشته ، در دست خود بگیرند و سوال :چه چیزی را می توانیم جانشین این کنیم؟و یا (بجای این چه چیز دیگر…؟) را از خود بپرسند. و پاسخ های خود را ارائه دهند . دانش آموزان پاسخ های گوناگونی ارائه می کردند : دانش آموزی که عروسکش را به کلاس آورده بود با مشاهده بطری نوشابه خانواده گفت من می خواهم از این بطری در ساخت بدنه عروسکی مثل عروسک خودم استفاده کنم

ترکیب کردن : از دانش آموزان می خواهم وسایلی که با خود به کلاس آورده اند روی میز گذاشته و از خود پرسش” این وسایل را به چه صورت با هم ترکیب کنم؟” را بپرسند.و پاسخ هایشان را در کلاس ارائه دهند. ( برای افزایش درک دانش آموزان از این مرحله می توان پرسش های دیگری مانند زیر مطرح کرد: ـ کدامیک از وسایل اداری یا آشپزخانه را می توان با هم ادغام کرد؟ ـ چطور می توان بازی فوتبال را با ورزش ژیمناستیک ادغام کرد؟ ـ چطور می توان پیتزا را با غذاهای ایرانی ادغام کرد؟ (دانش آموزی در این مرحله با ترکیب ظرف پنیر پاستوریزه و جعبه دستمال کاغذی و تعدادی درب بطری نوشابه تریلی هیجده چرخ ساخت)

تعدیل کردن:  بجاست که در هر گونه تلاش به منظور ایده جویی ،تمام مشابهات ممکن جستجو گردد.البته برای این منظور باید از تداعی معانی استفاده کرد. طرح پرسشهای زیر برای هدایت ذهن و نیز اینکه قدرت تصور به سمت تداعی معانی برود،بسیار مفید است .همچنین این پرسشها کمک شایانی است برای اقتباس از موارد مشابه یا انطباق موضوع با مواردیگر. (آقا صمدی.۱۳۸۸) ـ این را شبیه چه چیزی می توانیم بسازیم؟ ـ آیا چیز مشابهی وجود دارد که بتوان از آن استفاده کرد؟ ـ این به چه چیز شبیه است؟ تمرین سئوالات اقتباسی: ـ فرض کنید تولید کننده تشک هستید،برای تولید تشک از چه چیزهایی می توانید الهام بگیرید؟ ـ تصور کنید تولید کننده ی خودکار هستید و می خواهید در کارتان از پنیر الهام بگیرید؟ ـ تلویزیون را شبیه چه چیزهایی می توان ساخت؟

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس هنر دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر

منابع و ماخذ

-بهرامی ،هادی، روان شناسی دانش آموز ،انتشارات ابوریحان بیرونی،۱۳۸۵

– دهخدا ،علی اکبر، لغت نامه دهخدا، انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، ۱۳۷۷

– رضازاده تلوكلائی، قربانعلی، آشنایی با تكنیك های پرورش خلاقیت، هنرسرای اندیشه،‏‫‏۱۳۸۹

– حسینی ، افضل السادات   ، اهمیت خلاقیت و شیوه های پرورش آن ، مشهد ، آستان قدس رضوی. (۱۳۸۱)

– حسینی، افضل السادات ، چگونگی پرورش خلاقیت در دانش آموزان ، رشد دبیر شماره ی ۴ سال ۱۶ ( ۱۳۶۷)

– كیومرثی، غلامعلی،۱٫ ‑آشنایی با نقش هنر در پیشبرد فعالیت های پرورشی مدارس و دست یابی به اهداف تربیتی

– سیف ، علی اکبر ، روان شناسی پرورشی ، چاپ شانزدهم ، انتشارات آگاه ، تهران ۱۳۷۹ .

– تورنس ، نی یان ، ترجمه ی دکتر حسن قاسم زاده ، استعدادها و مهارت های خلاقیت  ۱۳۷۷

– معین ،محمد، قرهنگ معین، انتشارات و چاپ دانشگاه تهران،۱۳۸۲

– صمدآقایی، جلیل،تکنی کهای خلاقیت فردی و گروهی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ، ۱۳۸۸

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر هنر و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

7 + = 14