اقدام پژوهی خدمتگذار پیرامون مقوله چگونه توانستم فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه را در هنر جویان طراحی و دوخت هنرستان نهادینه سازم ؟

اقدام پژوهی خدمتگذار پیرامون مقوله چگونه توانستم فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه را در هنر جویان طراحی و دوخت هنرستان نهادینه سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۸ صفحه

اقدام پژوهی خدمتگذار پیرامون مقوله چگونه توانستم فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه را در هنر جویان طراحی و دوخت هنرستان نهادینه سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی خدمتگذار می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی خدمتگذار را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی خدمتگذار موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها:

راهکارهای پیشنهادی را می توان از درون داده ها چنین بدست آورد و نتیجه گرفت:

۱- گرفتن کمک از خود هنر جویان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی

۲- مشورت و جلسه با اولیای آموزشگاه و همکاران و گرفتن ایده های ایشان برای حل معضل

۳- مشورت با اولیای هنر جویان برای حل معضل

۴- ایجاد انگیزه با ترتیب دادن برنامه های متنوع و برنامه های شاد

۵- تقویت اعتماد به نفس و تشویق و ترغیب ایشان به بهود اوضاع

۶- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند.

۷- تغییر روش تربیتی و آموزشی از سنتی به نوین

۱- گرفتن کمک از خود هنر جویان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی. در این مورد چنانچه به خاطر دارم، در اوایل امر سعی کردم خودم هم کمی خشک برخورد کنم و فکر می کردم اگر با هنر جویان راحت تر باشم ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیریم و این را یکی از عواملی دیدم که در خراب شدن اوضاع کارگاه و ایجاد فاصله بین من و هنر جویانم و سخت شدن کار مؤثر بود. به طور مثال زمانی که حتی هنر جویان  ابراز علاقه به اینجانب می نمودند حال یا به زبان می آوردند یا به هر نحو دیگری، من نیمه ی خالی لیوان را می دیدم و فکر می کردم همه ی این رفتارهای آنها چاپلوسی است و همین امور باعث ایجاد شکاف و مشکل شد. تا اینکه در طی این مدتی که روی این اقدام پژوهی انجام می دادم .

۲- مشورت و جلسه با اولیای آموزشگاه در راستای حل معضل هنر جویان به دلایل ذیل به وقوع نپیوست:

اول اینکه مسئله را با اولیای آموزشگاه مطرح کردم و از آنها راهکار خواستم و گفتم کاش همه همکارانی که با هنر جویانی این کلاس سر و کار دارند را در یک جلسه گرد هم می آوردیم و با مطرح کردن مسئله از نظرات ایشان نیز بهره می بردیم. ایشان گفتند در یک جلسه شورای هنر آموزان مسئله را عنوان می کنیم که جلسه شورا یکی دو بار پس از این صحبت تشکیل شد که همیشه متأسفانه مسائلی که از دید آموزشگاه مهم تر بود مانع از طرح مسئله کلاس شد و این مسئله هیچ گاه در شورا مطرح نشد. این بود که تصمیم گرفتم با ایجاد پرسشنامه از نظرات همکاران استفاده کنم که متأسفانه نسبت به جلسه شورا نتوانست به عنوان راهکاری مؤثر واقع شود. در مورد نظرات اولیای هنر جویان و جلسه با ایشان هم همین موانع وجود داشت.

۳- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله ی تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند. در این زمینه سعی کردم همیشه توانایی های هنر جویانی مذكور را درشت تر ببینم و گه گاه برخی کارهای مثبتشان را به عنوان الگو مطرح کنم. از آنجایی که هنر جویان با هم در ارتباط اند و به یکدیگر اطلاع می دهند که فلان کس راجع به شما چه می گفت، هنر جویان باور کردند که نقاط مثبتی هم دارند.

پس از گرفتن یک آزمون و مشاهده ی نتایج مطلوب تر از گذشته ی ایشان سعی کردم ایشان را تشویق کنم که در جهت جلب اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه و ایجاد رابطه ی حسنه ی خودم با هنر جویان بسیار مؤثر بود.

پرسشنامه ای ترتیب دادم و نظرات همکاران را جویا شدم که پیشنهادات و اظهار نظرات ایشان نیز مرا در این امر تا حدی یاری رساند.

گردآوری شواهد ۲:

با توجه به طرح معضل و یافتن راهکارها پس از پرسش از هنر جویان و همکاران و مشورت و همیاری دوستان و همكارانم عکس ها و اسنادی از هنر جویان تهیه کردم که سیر تدریجی بهبود اوضاع کاملاً قابل دریافت بود

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار:

براساس شواهد ۲ تأثیرات اقدامات انجام شده را بنا به دلایل زیر مثبت ارزیابی کردم:

گزارشی از کارگاه  مذكور تهیه شد و تعیین اعتبار از طریق افراد زیر انجام گرفت:

۱- ارزیابی طرح توسط هنر جویان  به وسیله پرسشنامه ۲- توسط خودم

۳- توسط همکاران و هنر آموزان       ۴- به وسیله کتاب ها

هنر جویان پس از انجام اقدام پژوهی به نگهداری از وسایل کارگاه … علاقه مند شده بودند.

برای تحقق اهداف نظم و انضباط در مدارس باید با تکیه بر همه مطالب یاد شده، به دو موضوع مهم اصول انضباط و روش های آن توجه خاص داشت:

الف – اصول انضباط

اعمال و برقراری انضباط تابع اصول و قواعدی به شرح زیر است که بدون درک آن ها امکان موفقت در تغییر و اصلاح رفتار وجود ندارد:

۱- مبنای انضباط باید بر پایه دوستی دو طرفه عوامل آموزشگاه و شاگردان باشد.

۲- مسائل انضباط صرفاً به محیط آموزشگاه محدود نمی شود. هنر جویان فقط چند ساعتی در آموزشگاه هستند و بقیه ساعات زندگی خود را در خانواده و محله می گذرانند. بنابراین، ریشه های آن را باید در جاهای دیگر نیز دید و برای حل آن نیز باید از آن ها کمک گرفت.

۳- انضباط نباید بر پایه تنبیه اعمال شود.

۴- کنترل فرد بر رفتار خود از ضروریات ارزش انسانی است و بنابراین، برای برقراری انضباط باید از خود هنر جویان استفاده کرد و خودشان درباره ی رفتارشان و چگونگی تأمین انضباط تصمیم بگیرند.

۵- انضباط باید به عنوان یک امر ضروری برای زندگی جمعی در آموزشگاه به حساب آید و همه اعضای سازمان آموزشی مانند هنر جویان، هنر آموزان، کارکنان، مدیران و حتی اولیاء آن را درک کنند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه  اقدام پژوهی خدمتگذار

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه  اقدام پژوهی خدمتگذار

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه  اقدام پژوهی خدمتگذار

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه  اقدام پژوهی خدمتگذار

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه اقدام پژوهی خدمتگذار

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه اقدام پژوهی خدمتگذار

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات آموزشگاه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک هنر آموز بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود اقدام پژوهی خدمتگذار و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

6 + 1 =