اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه می توانم اضطراب دانش آموزم شادی را در کلاس از بین ببرم؟

اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه می توانم اضطراب دانش آموزم شادی را در کلاس از بین ببرم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۶ صفحه

اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم پیرامون مقوله چگونه می توانم اضطراب دانش آموزم شادی را در کلاس از بین ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر

تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با رفع اضطراب شادی در کلاس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس

تقویت روحیه:

بسیاری از اینان که دچار نگرانی و ترس از مسئله ای هستند وحشت از این دارند که مبادا رسوا شوند و از این امر نگرانند که مبادا در خلال امر شکست بخورند، به آنها روحیه بدهید و تقویتشان کنید که یکی از راههای درمان است.

۶ــ استراحت و خواب کافی: بگذارید در اثر کار، نوجوان خسته شود و بهتر بتواند بخوابد هر چه خواب او بیشتر باشد آرامش و آسایش او زیادتر است.

۷ــ‌ ابراز عاطفه: به او به مهر و محبت بنشینید، عاطفه به او نشان دهید، تفهیم کنید که قصد کمک به او را دارید و می خواهید زندگی او شیرین باشد. این امر در ایجاد زمینه برای آرامش او مؤثر است.

۸ــ نزدیک کردن به خدا: رابطهٔ نوجوان را با خدا بیشتر کنید او را به عبادت و به دعا سرگرم کنید و از آشفتگی و افسردگی خود با خدا سخن بگوید و از او کمک بخواهد و به او متوسل شود. (قمی فر سال ۱۳۸۳ ص ۱۳۷).

ترسی از عدم موفقیت در امتحانات، کوتاهی در انجام تکالیف و مورد سرزنش و تحقیر معلمان قرار گرفتن که به آنها ترسهای آموزشگاهی گفته می شود. (خدایاری فرد سال ۱۳۷۱ ص ۷۰).

هنگامی که بچه ها پیوسته تحت فشار پدر و مادر و آموزگارانشان قرار می گیرند تا به بهترین نتایج دست یابند، چنانچه برخورداری آنان از عشق و محبت و رضایت خود و دیگران تنها به موفقیت ایشان در انجام امور شخصی یا تحصیلی بستگی داشته باشد، برخی از آنان به درون فکنی چنین موقعیتهایی می پردازند و شیوه ی زندگی خود را بر این اساس پس می ریزند (ورا پیفر سال ۱۳۸۰ ص ۲۹).

یک پیشنهاد نهایی برای کسانی که در حین امتحانات دچار اضطراب می شوند این است که یاد بگیرند چگونه خودشان را از انواع افکار زیر که می تواند مانع از تفکر خلاقانه شود بازدارند:

من خیلی خوب پیش نمی روم

معلم من درباره ی من چه فکری خواهد کرد

سایر شاگردان بهتر از من پیش می روند (کریس ال کلانیک سال ۱۳۸۲ ص ۲۷۰)

راه حلهای پیشنهادی

۱ــ باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده و این که طبق نظر دبیر ادبیات شادی  که ایشان در کلاس ادبیات تقریباً عادی است و استرسی را که در دروس دیگر مخصوصاً دروس فهمیدنی دارد، در این کلاس ندارد و طبق صحبتهای مادر شادی  که ایشان در منزل تقریباً استرس ندارد به نظر می رسد اضطراب بیش از اندازهٔ این دانش آموز علیرغم تلاش وی برای پاسخگویی بهتر به دروس و به تبع آن کسب نمرهٔ بالا، عدم تسلط و اشراف نسبت به دروس است یعنی علت اصلی بلد نبودن مطالب درسی بطور کامل، در کلاس موجب استرس زیاد  او شده است که می توان با تکرار و تمرین بیشتر در دروس از اضطراب و استرس شادی  به مقدار زیادی، کاست.

۲ــ همکاران از دانش آموزان قوی در جهت بالا بردن سطح آموزش شادی  استفاده نمایند تا او از نظر درسی قوی شود و اضطراب کمتری داشته باشد در واقع از شیوهٔ همیار استفاده شود.

۳ــ به نظر من پرسش و پاسخ درسی، از این دانش آموز را تا مدتی به دانش آموزان قوی محول نمایند تا استرس او از معلم بتدریج کم و کمتر شود.

۴ــ در هنگام پاسخگویی به سؤالات وقتی شادی  دچار اضطراب و لکنت می شود به دانش آموزان دیگر اجازهٔ پاسخگویی داده نشود تا با طیب خاطر و تمرکز بیشتر بتواند پاسخگوی مطالب درسی معلم باشد، و همچنین زمان پاسخگویی را محدود نکنند تا استرس او کاهش پیدا کند.

اجرای راه حل:

۱ــ در خصوص مسلط نبودن به درس و  بلد نبودن کامل درس به همکاران گفته شد که در منزل در بعضی از دروس که پایه ضعیفتری دارد شادی  را ملزم به تمرین بیشتر زیر نظر مادرش بنمایند. چون وقتی تسلط کافی باشد اضطراب ایشان کمتر می شود. دبیر ریاضی و علوم و تعلیمات اجتماعی او این کار را انجام دادند و هر هفته در این خصوص از همکاران نتیجه را می خواستم. به جز دبیر ریاضی دیگر همکاران تقریباً از نتیجهٔ کار راضی بودند و گفتند که وضعیت اضطراب او بهتر شده و همچنین بهتر به درس جواب می دهد.

۲ــ همکاران برای کمک به پیشرفت شادی  در دروس مختلف از دانش آموزان قوی استفاده نمودند و شواهد امر، اینطور نشان می داد که نتیجهٔ مطلوبی از این کار گرفته اند.

۳ــ همچنین پرسش های درسی همیشه فقط توسط دبیر صورت نمی گیرد بلکه از دانش آموزی که همیاری شادی  را به عهده دارد استفاده می شود تا اضطراب کمتری به او وارد شود و اینکار نتیجهٔ خوبی به همراه داشته است.

۴ــ هنگام پرسش از شادی  توسط دبیر، دانش آموزان دیگر، حق پاسخگویی به سؤالات را ندارند و زمان کافی برای پاسخ به سؤالات به وی داده می شود تا شادی  کمتر دچار اضطراب و لکنت گردد.

۵ــ دبیران از این که شادی  وضعیت بهتری پیدا کرده او را تشویق می کنند و همین امر باعث اضطراب کمتر و موفقیت بیشتر تحصیلی وی شده است.

گردآوری شواهد ۲

الف) پس از اجرای مرحله اول راه حل، دبیر ریاضی، تعلیمات اجتماعی، زبان، شادی  را ملزم به انجام تمرین در منزل زیرنظر مادر نمودند و شادی  هم با نظارت مادرش تمرینهای بیشتری در خانه انجام می داد و وقتی به کلاس می آمد می توانست تا حدودی به درس پاسخ دهد. و هنگامی که از نتیجهٔ حاصل از این کار خواسته شد، آنها از این وضعیت راضی بودند به جز دبیر ریاضی که تغییر کمی در این مورد مشاهده نموده است و علت را نبود وقت کافی در تمرین کلاسی ذکر نموده است.

ب) هر روز همیار شادی  با او در زنگ تفریح کار می کرده و پرسش انجام می داده و نتیجه را به دبیر مربوطه می داده و شواهد امر حاکی از این است که نتیجهٔ مطلوبی از این کار گرفته اند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس  اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس  اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس  اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله رفع اضطراب شادی در کلاس  اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم

منابع و مآخذ:

۱- www. Aftabir. Com

۲ــ خدایاری فرد محمد، مسائل نوجوانان و جوانان، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، تهران چاپ اول سال ۱۳۷۱

۳ــ ساده ئی علی، ۴۰ تجربهٔ تربیتی، انتشارات شلاک تهران چاپ اول سال ۱۳۹۰

۴ــ قمی فر محمد، روشهای هدایت رفتاری نوجوانان و جوانان انتشارات محیا تهران چاپ اول سال ۱۳۸۳

۵ــ کریس ال کلانیک، مقابله با مشکلات زندگی، ترجمه عزیزه افخم ابراهیمی ــ انتشارات علوم پزشکی ایران تهران نوبت اول سال ۱۳۸۲

برای دانلود اقدام پزوهی آموزگار دبستان پایه دوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

84 − 81 =