اقدام پژوهی مربی بهداشت پیرامون مقوله چگونه توانستم تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه بررسی کنم و آنها رابه خوردن ترغیب کنم ؟
اقدام پژوهی مربی بهداشت پیرامون مقوله چگونه توانستم تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه بررسی کنم و آنها رابه خوردن ترغیب کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه
اقدام پژوهی مربی بهداشت پیرامون مقوله چگونه توانستم تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه بررسی کنم و آنها رابه خوردن ترغیب کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت طرح تدبیر
تیم تخصصی جام دانش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مربی بهداشت می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مربی بهداشت را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی مربی بهداشت موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
دیباچه مطالب پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه
بعد از اين كه از نظرات همكاران و دانش آموزان از طريق مشاهده و مصاحبه و پرسشنامه مطلع شدم براي ايجاد انگيزه به تغديهي صحيح از آنها خواستم داستاني در مورد دو خانواده مطرح كنند كه يكي از اين خانواده ها تغذيهي سالم مي خورند و خانوادهي ديگر رژيم غذايي نامناسب دارند. سپس آنها را با هم مقايسه كنند و بدين ترتيب تا حدودي با سوء تغذيه دانش آموزان آشنا مي شوند. سپس:
۱-تعيين بهداشتيار تغذيه
۲-ارزش يابي هفتگي و ماهيانه از بهداشتيار تغذيه
۳-تهيهي جدولي مربوط به خلاقيت و ابتكارات بهداشتيار تغذيه و دانش آموزان كه هدف از آن شناسايي و استعدادهاي نهفته ي دانش آموزان و ارائهي طرح هاي نو است
۴- ابتدا خودم پوستر طبقه بندي گروه هاي غذايي را به آنها نشان داده و از آنها خواستم ليستي از غذاهايي كه در اطرافشان وجود دارند تهيه كرده و غذاهاي انرژي زا، مكمل و يا كمك كننده به رشد بدن را تعيين كنند
۵-اهميت تغذيه را از طريق احاديث از معصومين به آنها تذكر دهم
۶- دادن كارت تندرستي و نشاط به دانش آموزاني كه از تغذيهي سالم استفاده مي كنند.
۷-درست كردن فلاش كارت هاي تغذيه اي
۸-تهيهي صندوق بانك سلامت و پس انداز كردن در آن.
۹-تهيهي انواع بروشورها در رابطه با تغذيهي سالم
۱۰-آموزش استفاده از تغذيهي سالم از طريق معرفي وبلاگ
۱۱-اجراي نمايش در مورد استفاده از تغذيهي سالم
۱۲-اجراي شعر و داستان در مورد استفاده از تغذيهي سالم.
۱۳-نشان دان تصاوير به دانش آموزان در مورد استفاده از تغذيهي سالم و نصب كردن در كلاس و گاهي اوقات بردن تصاوير به منزل توسط دانش آموزان و نصب آن روي ديوار تا با ديدن اين تصاوير والدين تشويق به رعايت پيام آن شوند.
۱۴-ايجاد پايگاه تغذيهي سالم در كلاس
براي اطمينان بيشتر در زمينهي اجراي راه حل هاي انتخاب شده براي اين كه راه حل ها از اعتبار بيشتري برخوردار باشد جهت اظهار نظر به صاحب نظران تغذيه ارائه گرديد؛ آنها نيز نقطه نظرات خود را در اين خصوص ابراز داشتند. به طور كلي راه حل هاي ارائه شده تا حد نسبتاً زيادي مورد تأييد آنها قرار گرفت.
۱-ملموس و روشن بون راه حل ها.
۲- ابتكاري بودن برخي از راه حل ها مثل بهترين بهداشتيار تغذيه، صندوق بانك سلامت، جشنوارهي غذا، ايجاد پايگاه تغذيهي سالم و يا دفترچه هايي با عنوان تنظيم ساعت به وقت به بدن، تهيهي بروشور تحت عنوان قانون اساسي تناسب اندام.
۳-قابل اجرا بودن راه حلها.
۴-پيش بيني تأثير راه حلها در افزايش تعداد دانش آموزان علاقمند به استفاه از تغذيهي سالم.
۵- قابل دسترس بودن راه حل ها.
پس از اعتبار بخشي راه حل هاي انتخاب شده آنها را به مرحله ي اجرا درآوردم.
۱-اهميت تغذيه ي سالم را از طريق احاديث به دانش آموزان آموزش دادم.
۲-اجراي نمايش كه از چندي قبل تهيه كرده بودم و بازيگران آن دانش اموزان كلاس بود.
۳-اجراي بازي هاي تغذيه اي و اشعار مربوط به تغذيه.
۴-ساخت وسايل بهداشتي در رابطه با استفادهي از تغذيهي سالم توسط خودم و دانش آموزان.
ابتدا لوستري را درست كردم كه در آن پيامهاي تغذيهاي نوشته شده بود را به كلاس آوردم و روش استفادهي صحيح از مواد غذايي را به آنها آموزش دادم.در جلسه ي بعدي از دانش آموزان خواستم كه يك برنامهي هفتگي به صورت جدول تهيه كرده و غذاهايي را كه در طول هفته مصرف ميكنند را در آن بنويسند . پس از يك هفته جداول جمع آوري شد و نموداري از غذاهاي مصرف شده و هفتگي آنان تهيه كردم و پس از پاسخ كه كداميك از مواد غذايي بيشتر مورد مصرف بودهاند متوجه شدم كه يك يا دو نوع غذاي اصلي وجود دارند و بدين صورت غذاهاي انرژي زا و غذاهاي مكمل و… معرفي ميشوند
۵- تهيهي صندوقي به نام بانك سلامت. براي اين كه دانش آموزان را به تغديه ي سالم و صحيح ترغيب و تشويق كنم صندوقي را به نام بانك سلامت تهيه كرده و در آن كارت هايي قراردادم كه نحوة استفادهي درست از مواد غذايي در آن نوشته شده بود و آن صندوق را به عنوان بانك سلامت به دانش آموزان معرفي كردم كه دانش آموزان با آوردن مطالب در مورد تغذيه ي سالم و مواد غذايي مناسب در بانك سلامت سرمايه پس انداز كرده و هر شخصي كه بيشترين مطالب را آورده بود به عنوان سود سرمايه جايزه اي به او تعلق مي گرفت.
۶- همچنين در كلاس به ايجاد پايگاه تغذيهي سالم پرداختم بدين صورت كه ابتدا برنامهي تغذيه اي مربوط به صبحانه ي هفتگي به آنها داده شد و هر روز طبق آن برنامه صبحانه اي را به مدرسه آورده و آن را ميل مي كردند سپس از آن ها خواستم برنامه ي تغذيه ي سالم را كه از طرف خودم براي منزل به آن ها داده شده بود اجرا كنند.
۷- بهداشتيار تغذيه را به منظور كنترل استفاده از مواد غذايي مناسب دانش آموزان با رأي آنها و تأييد خودم تعيين كردم كه شرح وظايف بهداشتيار تغذيه توسط اقدام پژوه و با همفكري دانش آموزان تهيه شد كه اين شرح وظايف در اختيار بهداشتيار قرار گرفت. همچنين پيمان نامهاي تحت عنوان پيمان نامهي بهداشتياران به آنها ارائه گرديد و متعهد شدند كه با ياري خدا و به كارگيري دستورات تغذيهي سالم سلامت خود و دانش آموزان را بالا ببرند.
۸- جداول مربوط به ارزشيابي.
۹- مشاورهي تغذيه توسط دكتر شيخيان از اولياي دانش آموزان.
۱۰- به منظور علاقمند كردن دانش آموزان كلاس به استفادهي صحيح از مواد غذايي راهكارهاي زير به اجرا درآمد.
الف_ تهيهي فلاش كارت هاي تغذيه اي كه حامل پيام در مورد مواد غذايي سالم بود.
ب_ درست كردن روزنگار بهداشت كه دانش آموزان با مناسبت هاي بهداشتي در طول سال آشنا شدند.
ج_ تهيهي مجلهي تغذيه اي و تحقيقات توسط دانش آموزان و برگزاري نمايشگاه
د_ درست كردن كارت هاي تغذيه اي توسط دانش آموزان
ه _ دانش آموزاني كه از مواد غذايي مناسب در آموزشگاه استفاده مي كردند توسط بهداشتيار تغذيه كارت تبريك به مناسبت تولدشان به آنها اهدا مي شد و مورد تشويق قرار مي گرفتند
و_ براي آن كه عملاً هم با خواص مواد غذايي مختلف آشنا شوند پس از هماهنگي با مسئول محترم آموزشگاه و دبيران حرفه جشنواره ي غذاهاي سنتي را كه هر دانش آموز غذاي سنتي خو درا از منزل آورده در سالن اجتماعات مدرسه سفره اي از كليه ي غذاهاي دانش آموزان چيده شد و دستور پخت انواع غذاها پس از جمع آوري در بين دبيران و دانش آموزان توزيع گرديد.
۱۱- گرفتن مطالب تغذيه اي از اينترنت توسط دانش آموزان از كامپيوتر به صورت گروه دو نفره.
۱۲- نصب پولك و عكس در نمودار تغذيه اي دانش آموزان.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه اقدام پژوهی مربی بهداشت
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه اقدام پژوهی مربی بهداشت
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه اقدام پژوهی مربی بهداشت
کسب نتایج پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه اقدام پژوهی مربی بهداشت
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه اقدام پژوهی مربی بهداشت
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تاثیرمصرف صبحانه روی بهبود عملکرد دانش آموزان در مدرسه اقدام پژوهی مربی بهداشت
منابع و مآخذ
۱ – قرآن كريم.
۲ – اصفهاني، محمد مهدي، بهداشت تغذيه، تهران، انتشارات قلم، سال ۱۳۸۴٫
۳ – پارسي نيا، سعيد، آموزش تغذيه براي بچهها در خانه، تهران، نشر جوان، سال ۱۳۸۰٫
۴ – خوشه مهري، گيتي، تغذيه، تهران، انتشارات مدرسه، سال ۱۳۸۴٫
۵ – داروييان، عباس، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان مدارك فرهنگي انقلاب اسلامي، سال ۱۳۷۸٫
۶ – زندي، بهمن، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان نهضت سواد آموزي، سال ۱۳۷۵٫
۷ – سعيد نژاد، مژده، مجموعهي مقالات علمي، تهران، مؤسسهي فرهنگي منادي تربيت، سال ۱۳۸۰٫
۸ – شيرواني، گيتي، پيشگامان سلامت، تهران، نشر كتاب نيستان، سال ۱۳۸۵٫
۹ – غفوري، توفيق، بهداشت و تغذيه، تهران، وزارت آموزش و پرورش، سال ۱۳۷۸٫
۱۰ – فضلي خاني، منوچهر، راهنماي عملي پژوهش، تهران، انتشارات ابوعطا، سال ۱۳۸۴٫
۱۱ – ميداني، جواد، بهترين كليدهاي تغذيه براي نوجوانان، تهران، نشر صابرين، سال ۱۳۸۵٫
۱۲ – نادري، عزت الله، روشهاي تحقيق در علوم انساني، تهران، انتشارات بدر، سال ۱۳۸۵٫
۱۳ – نوري، محمد رضا، بهداشت در قرآن، مشهد، انتشارات واقفي، سال ۱۳۸۳٫
۱۴ – همت خواه، فرهاد، تغذيه، تهران، نشر دانش امروز، سال ۱۳۷۵٫
برای دانلود اقدام پژوهی مربی بهداشت و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید